در مراسمی با حضور نماینده مردم اردکان کلنگ احداث مجتمع دامداری ترک آباد اردکان به زمین زده شد و ساختمان دهیاری این روستا به بهره برداری رسید.
نماینده مردم اردکان در مراسم کلنگ زنی احداث مجتمع دامداری ترک آباد با بیان اینکه امنیت غدایی جامعه با افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی گره خورده است گفت: ایجاد مجتمع های تولیدی یکی از راههای حصول این هدف است و می تواند سبب افزایش رونق کشاورزی،ایجاد اشتغال و افزایش درآمد فعالان این بخش شود.
"محمدرضا تابش" توسعه مجتمع های دامداری و دامپروری را از لحاظ زیست محیطی حائز اهمیت برشمرد و گفت:ساماندهی و متمرکز کردن فعالیت های دامی و خروج احشام از حریم روستاها و شهرها می تواند باعث کاهش اثرات سوء زیستی و بیماریها گردد.
نماینده اردکان احداث این مجتمع را از نیازهای روستای ترک آباد ذکر کرد که مورد پیگیری مردم این روستا بود و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز گردد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه مجتمع دامداری ترک آباد در 20 هکتار و در دو فاز گاو شیری و گوسفند طراحی شده است گفت:فاز گاو شیری به تعداد 75 واحد و ظرفیت 15000 راس و فاز دوم نیز با 45 واحد به ظرفیت 9000 راس گوسفند احداث خواهد شد.
"سیدجمال سجادی پور" اضافه نمود: این مجتمع دارای مصوبه کارگروه اشتغال بخش کشاورزی است و در وهله اول دام های داخل حریم روستا به این محل منتقل خواهد شد.
همچنین ساختمان جدید دهیاری روستای ترک آباد در مراسمی با حضور نماینده مردم اردکان به بهره برداری رسید.

این ساختمان با زیربنای 200 مترمربع و با هزینه 160 میلیون تومان به بهره برداری رسید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا